Home » D:News » Primele vagine artificiale, realizate în laborator, au fost transplantate cu succes unor tinere care sufereau de o afecţiune rară

Publicat: 11.04.2014
Patru tinere sunt primele paciente care au avut parte de un transplant de vagin artificial. Fetele au fost operate în urmă cu 5, respectiv 8 ani, pentru că se născuseră cu o afecţiune rară, sindromul Mayer-Rokitansky-Küster-Hauser, din cauza căreia uterul şi vaginul lor erau nedezvoltate sau chiar inexistente.

Organul artificial funcţionează normal, spun medicii. Vaginele au fost realizate din celule proprii ale pacientelor şi apoi transplantate. Totul a decurs bine, iar acum tinerele au o viaţă sexuală activă, normală.

Chiar dacă vorbim de doar 4 paciente care au suferit acest transplant, cercetătorii cred că vaginele artificiale pot fi folosite în siguranţă şi în alte cazuri, spune Anthony Atala, directorul Institutului de Medicină Regenerativă Wake Forest Baptist.

Aceste organe ar putea fi o soluţie şi în cazul femeilor care au cancer vaginal sau care au suferit grave leziuni în această zonă.

Pentru a realiza aceste organe, cercetătorii iau o mostră de ţesut din vulva pacientei, apoi celulele vor fi cultivate în laborator.

Un vagin este format din două straturi – unul cu celule musculare şi altul cu celule epiteliale. Pentru a realiza aceste straturi, cercetătorii au folosit un material special, pe care au pus un tip de celule pe o parte şi al doilea tip de celule pe cealaltă parte.

Materialul a fost modelat apoi pentru fiecare pacientă în parte şi apoi pus timp de o săptămână într-un bioreactor, care reproducerea condiţiile din trupul uman.

După ce organul a fost gata, medicii au realizat o cavitate în corpul pacientelor şi au implantat vaginul artificial.

În momentul operaţiei, pacientele aveau între 13 şi 18 ani. Ele au fost monitorizate de medici anual, pentru evaluarea stării organului.

Până la inventarea vaginului artificial, medicii foloseau o bucată de intestin sau de piele pentru a realiza organul.

O nouă formă genetică a bolii Alzheimer a fost identificată la persoanele cu un factor de risc comun
Un strămoș al vacilor cântărea doar 450 de grame
Mark Hamill, actorul care și-a câștigat un loc etern în Universul Războiului Stelelor. „Este mai mult un basm decât un adevărat science-fiction”
Cum este empatia socială influențată de infecții?
Discriminarea ar putea accelera îmbătrânirea, arată un studiu
Rămășițele unei vaste așezări agricole veche de 7.000 de ani, găsite într-un „vid enorm” din Serbia
Oamenii de știință susțin că au găsit „busola” din creierul uman
Warren Buffett, al 8-lea cel mai bogat om din lume. S-a lansat în afaceri cu gumă de mestecat, reviste și Coca-Cola
Marea Britanie a ieșit din recesiune cu cea mai rapidă creștere economică din ultimii ani
O femeie a fost prinsă dormind în compartimentul de bagaje de mână dintr-un avion
În urmă cu 19 secole era inaugurată Columna lui Traian
Cui revin treburile casnice și îngrijirea copiilor?
Resturi dintr-un „șobolan negru și mic”, găsite în pâinea din Tokyo